Appen "Jamf Parent": - Det gir foresatte mulighet til å styre nettbruken

Jamf Parent

Jamf Parent er en app som lar deg styre tilgangen til apper og nettet på ettermiddagstid, i helger og ferier på ditt eller dine barns iPad. Appen kan ikke brukes til overvåkning, men er et verktøy foresatte kan benytte for å velge hvilke av de installerte appene som skal være tilgjengelig, om nettleseren skal være sperret eller om iPaden skal være låst for bruk.

Appen fungerer mellom kl. 15.00 og 08.00 på hverdager, og hele døgnet i helger og ferier. Tilgangen fungerer frem til barnet fyller 13 år.

Filmer
- Kom i gang med Jamf Parent
- Lag en regel som du kan bruke når du vil
- Lag en gjentakende regel

Hjelp og støtte
- Jeg ser ikke alle iPadene til barna mine i Jamf Parent, selv om jeg har logget på i Jamf Parent.
SVAR: Du må gi samtykke for hvert barn i samtykkeportalen.
- Jeg får feilmelding når jeg forsøker å logge på.
SVAR: Pass på at du skriver osloskolen i feltet for "Domene". Du må bruke nøyaktig samme brukernavn og passord som du brukte da du registrerte deg.
- Jeg får ikke tilgang til å styre iPaden til barnet mitt, selv om jeg er logget på.
SVAR: Tilgangen til å styre iPaden er bare tilgjengelig mellom kl. 15.00 og 08.00 på hverdager, i helger og i ferier. Prøv igjen på et av disse tidspunktene.
- Jeg har glemt passordet.
SVAR: Du kan gå inn i Samtykkeskjema og fylle ut passord på nytt.

Se brukerveiledningen for tilgang og info her (pdf)

Les mer her

Brukerveiledning