Skolestart høsten 2023

Her finner du informasjon om heldagsåpent i uke 31, 32 og 33. Utfyllende informasjon om Aktivitetsskolen (AKS) Stenbråten finnes på skolen hjemmeside, under fanen "Aktivitetsskolen".

Åpningstider
AKS Stenbråten åpner 01.08.23 og har heldagsåpent til skolestart 21.08.23. Åpningstiden er fra kl. 07.30-17.00.

Elever med heldagsplass kan benytte plassen hver dag i skolens ferier.
Elever med halvdagsplass kan benytte plassen 2 dager pr. uke i skolens ferier.

Tirsdag 15. august og onsdag 16. august holder AKS stengt, grunnet planleggingsdager. Ukeplanen for heldagsåpent i august vil bli lagt ut på nettsiden vår i slutten av juli. Ukeplanen viser dagsrytmen på AKS og hvilke aktiviteter barna har på AKS i løpet av uken. Rutiner er viktig for å sikre forutsigbarhet for barn, foresatte og AKS-ansatte. Endringer kan forekomme med hensyn til vær, fravær og lignende, men vi gjør alt vi kan for at ukene skal være forutsigbare.

Beskjeder og kontakt
Beskjeder fra hjemmet til AKS skal alltid gis skriftlig per skolemelding, telefon eller e-post av barnets foresatte. Dette gjelder for eksempel når barnet skal bli med noen hjem, blir hentet av andre enn normalt eller blir borte for en lengre periode. Barn uten skriftlige beskjeder vil ikke bli sendt av gårde. Vi ønsker at
alle faste avtaler for henting/gå hjem sendes på e-post eller skolemelding til baseleder.

Baseleder på 1. trinn er Jacek. Han har lang erfaring med 1. trinn her på AKS Stenbråten, og jobber også som lærer på trinnet. Han gleder seg til å ta imot de nye skolestarterne i august!

E-post baseleder: jacek.gmyz@osloskolen.no

Epost AKS-leder: line.sortomme@osloskolen.no

Telefonnummer til 1. trinn er: 45 73 62 72, kontor: 22 76 51 70

Smartklokker/mobiler
Smartklokker/mobiler skal ikke brukes på skole og AKS. Om det tas med til skolens område skal de ligge i sekken avslått til enhver tid.

Private leker
Private leker skal ikke brukes på AKS. Om det tas med til skolens område skal de ligge i sekken i AKS-tiden.

Passende klær
Det er veldig viktig at alle barna har passende klær og skiftetøy til årstiden tilgjengelig til enhver tid. I AKS tiden er vi ute uansett vær.

Inn- og utkryssing
Innkryssing foregår når eleven kommer på morgenen ved sommer-AKS. Elevene må alltid krysses ut før de går hjem/ blir hentet. Det er til enhver tid en ansatt som har kontroll på krysselistene.

Måltider
AKS Stenbråten har egen kokk som står for ernæringsrik, kortreist mat laget fra bunnen av. Kokken lager mat til alle elevene på AKS hver dag.

Oppmøte
1. trinn har lokaler i paviljong 4 (nærmest fotballbanene), inngang mot nord. Dere vil dere finne ansatte i gule vester som tar imot og krysser inn elevene.

Ha med
Sekk, en matpakke, drikkeflaske med vann, klær som passer til været, skiftetøy og solkrem. Elevene har samme garderobeplass på skole og AKS. Husk å merk klær og sko med navn.

Allergier
Gi beskjed om det er allergier eller sykdom vi skal ta hensyn til.

Lokal plan 2023/2024
Lokal plan kommer i august og inneholder informasjon om AKS Stenbråten, rutiner, temaområder og aktiviteter.

Under sommer-AKS vil vi ha fokus på å bli kjent med hverandre og skolens lokaler, slik at elevene blir trygge og har fine opplevelser her hos oss.

Mer informasjon

Les mer om skolestarten på skolen her

Vi gleder oss til å bli kjent med våre nye 1. klassinger!