Sommerlesekampanje: - Det er veldig gøy å være med på

Sommerles

Sommerles.no er en nasjonal, digital sommerlesekampanje for barn i 1.–7. klasse. Målet er å få flest mulig barn til å lese mest mulig gjennom en lang sommerferie. Sommerles.no varer fra 1. juni – 31. august hvert år.

For å bli med går dere inn på Sommerles.no og lager en profil til barnet. Fordi barna er under 15 år, trenger de samtykke fra dere foresatte for å kunne delta. Barna må av samme grunn registrere seg med e-postadressen til en foresatt. Ved registrering oppgir dere navn, lånekort, alder, kjønn og hvilket bibliotek dere hører til. Alle velger seg et kallenavn ved registrering, slik at man kan være helt anonym hvis man ønsker det.

Sommerles handler om å lese mest mulig. Det skal være gøy å være med på Sommerles.no! For hver leste bok som registreres inne på nettsiden, samler barna poeng og går etterhvert opp i level. Dette får de digitale troféer for, men også fysiske premier som kan hentes på biblioteket.

Mer informasjon til foresatte