Gåsehudalarm: - Det blir et helt vilt 25-årsjubileum

25-årsjubileum

I år er Stenbråten skole 25 år. Koronasituasjonen hindrer oss i å invitere foresatte, men begrenser ikke feiringen for elevene. Kjerneverdiene våre vil gjennomsyre arrangementet, og vi skal være sammen om mye – selv om vi må holde avstand.

Vi har planlagt et fellesskapende arrangement for elever og ansatte. Dagen starter med streamet livesending fra samlingssalen, og fortsetter med trinnvise jubileumskonserter med Mortensrud skolekorps utendørs. Vi får besøk av Oslos ordfører Marianne Borgen og Osloskolens direktør Marte Gerhardsen. Elevene presenterer et utvalg av skolens tradisjoner for gjestene utendørs, som skolegårdsdans og Stenbråtensangen "Her hos oss", før gjestene får se hvordan Stenbråtenmetoden brukes effektivt i Stenbråtenklassen. Deretter møter gjestene elevrådet. Jubileumsmøtet mellom ordføreren, direktøren og elevrådet streames til alle klasserom.

Gjennom hele skoledagen deltar elevene i fellesskapende aktiviteter som gjennomføres på trinn. Resultatet av deler av arbeidet på jubileumsdagen vil henge i klasseromsvinduene når dagen er over. Gjennom aktiviteter blir elevene kjent med skolens historie gjennom de siste 25 årene, og elevene får sette sitt preg på skolen slik de opplever den nå.

Skolens kokk serverer lunsj - "Stenbråtentaco" - til alle elever og ansatte. Det er derfor ikke nødvendig å ha med matpakke denne dagen. Til Aktivitetsskolen kommer "Thoris Supergutt" med trinnvise jubileumsforestillinger for elever på 1.-4. trinn.

Les mer om programmet i dokumentlista eller her (pdf)

Vi gleder oss til å feire fellesskapet på Stenbråten skole!

Vennlig hilsen rektor Lene