Sydde skjørt av pappas gamle skjorte

Meråpen skole

En hel uke med meråpent er ferdig! Vi har hatt flere ulike ballspill i gymsalen der "sling-slade-save" var en stor slager, friluftslivdag med bading i Stensrudtjern der elevene satte opp telt og stekte pannekaker på primus, bordtennisdag der det ble konkurrert om godteri, buldring og klatring både på Skullerud klatresenter og i Tryvann klatrepark.

Elevene har kost seg masse på de ulike aktivitetene, utfordret både mental og fysisk styrke! De har også gjennom uka fått is, brus, kjærligheter på pinne, burgerking, sjokolade, grillmat og masse annet godt.

Vi voksne vil skryte av alle elevene som har vært med denne uka, dere har vært helt supre hele uka! Tusen takk og ha en fin sommerferie videre.

Neste mulighet for meråpent er i uke 31 for høstens 5., 6. og 7. trinn. Påmelding kommer på skolemelding.

Hilsen Jeanette, Nargiz, Laura, Tomas K, Egil, Lindsey, Caroline, Lisa og Snorre

Redesign

For en uke! Og for noen elever!!! Vi har hatt fem kreative dager med ivrige og blide barn. Dette har resultert i så mange fantastiske kreasjoner - gammelt har blitt til nytt. Hvem hadde trodd at pappas gamle skjorte kunne bli et skjørt, eller at en sofapute kan bli en veske? Elevene har designet, klippet, målt - og ikke minst blitt proffe på symaskin.

Applaus til alle de flotte jentene og velkommen tilbake til gamle og nye i uke 31. Caroline gleder seg allerede.

Klatring i Tryvann klatrepark

En litt skjelven fotograf (Egil) tok sjansen og knipset noen av bildene fra klatreapparatene i Tryvann klatrepark. Han var veldig imponert over elevene, som ikke virket redde for høyder i det hele tatt. Fotografen, derimot, var glad han kunne holde seg fast i kameraet.

Klatring på Skullerud klatresenter

Det klatres og klatres. Denne gangen på Skullerud klatresenter.

Tur til Stensrudtjern

Telting, bading og pannekakesteking - hva mer kan man ønske seg?

Bordtennis og ballspill

Med en superflink bordtennislærer i Laura, en hel hall for seg selv og ekstra bordtennisballer i lomma, startet elevene sin egen turnering der vinneren vant godteri. Dagen bestod ellers av godt humør og stadig bedre ferdigheter.