- Det de fikk se var helt ekstraordinært og uvanlig talentfullt

Stenbråten skole 25 år

For en dag! For en feiring! For en jubilant! Den flotte skolen vår er 25 år i år, og det måtte selvfølgelig markeres med pomp og prakt.

Dagen startet med en live stream fra samlingssalen, der rektor Lene holdt tale og 7. trinn sang sangen vår; "Her hos oss". I klasserommene var det fellesskapende aktiviteter, bl.a. quiz fra skolens første år (1995) og kh-aktiviteter.

Etter lillefri var det skolekorpsets tur til å hylle 25-åringen. De underholdt med opptil flere konserter rundt omkring i skolegården. Det var god stemning hele veien, og tilløp til dansefot hos både lærere og elever. Alle som ønsker det, kan komme på korpsøvelse onsdag 23/9 og prøve et instrument. Les mer i dokumentlista.

Ute var det rigget til en scene, der alle trinnene bidro med musikalske innslag. Ordfører Marianne Borgen og utdanningsdirektør i Oslo Marte Gerhardsen var til stede, og klappet stort sett på de riktige plassene. Gjestene fikk være sammen med elevgrupper i S-klassen som demonstrerte Stenbråtenmetoden. De ble svært imponert over det de så – alle lærer å lese når vi bruker Stenbråtenmetoden systematisk.

Til lunsj ble det servert taco til alle elevene. Maten ble servert på bananbladtallerkner – vi er jo et miljøfyrtårn, og ønsker å bidra til et bærekraftig samfunn. Takk til Mia, kokken, for særdeles velsmakende mat.

Dagen ble avsluttet med nok en live stream fra samlingssalen, der alle de prominente gjestene og elevrådet var samlet i en slags workshop. De engasjerte elevrådsrepresentantene fortalte hva de liker så godt med skolen vår, samtidig som de ga uttrykk for at skolefrokosten og aktivitetene i meråpen skole MÅ fortsette, nettopp fordi det er så inkluderende og gode tiltak for skolen og området vårt.

Takk til ordføreren, som ga skolen en ball med FNs bærekraftmål på, og til utdanningsdirektøren, som ga oss blomster og et gavekort på kunstverk til skolen. Elevrådet skal være med å planlegge innkjøpet.

Her er flere bilder fra feiringen

Stenbråten skole 25 år